الإثنين 15 يوليو 2024
الرئيسية عاجل القائمة البحث

الآن.. التحقيق مع شيرين عبد الوهاب وسماع أقوالها في واقعة حسام حبيب

شيرين عبد الوهاب
شيرين عبد الوهاب وحسام حبيب

تستمتع جهات التحقيق إلى أقوال الفنانة شيرين عبد الوهاب، بعد بلاغها ضد حسام حبيب بالتعدي عليها وضربها في التجمع الخامس، وذلك بعدما تغيبت عن التحقيقات في وقت سابق، بسبب ما تعرضت له من وعكة صحية، ليتم نقلها على الفور إلى المستشفى لتلقي العلاج.

شيرين عبد الوهاب

وفي وقت سابق، قامت شيرين عبد الوهاب بتحرير محضر في قسم شرطة التجمع الخامس، والتي تتهم فيه طليقها حسام حبيب بالتعدي عليها داخل الاستوديو، وقد استمعت جهات التحقيق إلى أقوال الأخير في القضية الموجهة له، كما واجهته شيرين عبد الوهاب بتهمة الاعتداء عليها وتكسير الاستوديو.

شيرين عبد الوهاب وحسام حبيب 

أزمة شيرين عبد الوهاب الأخيرة 

وتداول رواد السوشيال ميديا على منصة x، في وقت سابق، تسجيل صوتي مسرب للمطرب حسام حبيب، وهو يطعن في أسرة الفنانة شيرين عبد الوهاب، وأنه لا يشرفه أن تكون تلك العائلة عائلته، واصفًا إياهم بالظالمين لابنتهم.

حسام حبيب

وقال حسام حبيب في التسجيل الصوتي المتداول بين النشطاء على منصات التواصل الاجتماعي : «الأغاني خلصانة وزي الفل وتحفة بس هي مش في المود ده من كتر اللي بيتعمل فيها من أهلها.. هي مش هتطلع تتكلم عنهم لأنهم أهلها.. لكن أنا قررت أتكلم لأن دول مش أهلي ولا يشرفني إنهم يكونوا أهلي.. دول ناس ظلموها باعوا السوشيال ميديا بتاعتها متخيل؟».

شيرين عبد الوهاب

كما أضاف حسام حبيب : «استولوا على بيوتها وعلى فلوسها وعلى طاقتها.. مش هقدر أقول عملوا فيها إيه.. قابلوا الإحساس ظلم.. أخوها تعدى عليها في غرفة نومها وضربها بسلاح.. أنتوا ما تعرفوش حاجة.. تهديدات 24 ساعة.. حرام ولا غلطة من دول هي ليها فيها يد».

أزمة شيرين عبد الوهاب

فيما تابع : «حقها تاخد علاج وتتخن.. وحقها عليكم تصبروا عليها.. الصبر الجميل وبشر الصابرين إذا صبروا.. وأنا بقولك الأغاني خلصانة بس هي في حالة أنتوا مش فاهمينها.. منتهى الظلم أقرب الناس ليك هو اللي بيدبح.. الله يكون في عونها ويوقفها على رجليها.. ادوها مساحتها».

شيرين عبد الوهاب 

تسجيل مسرب لحسام حبيب

وفي سياق متصل، استطرد حسام حبيب حديثه، قائلًا : «لو مش أنتوا اللي مش هتصبروا عليها مين هيصبر عليها.. قولولها حتى لو بطلتي تغني هنفضل نحبك وشوفوا هيحصل فيها إيه.. أنا أقرب واحد ليها وعارف شخصيتها وعارف نفسيتها».

اقرأ أيضًا:

تم نسخ الرابط