الإثنين 22 أبريل 2024
الرئيسية عاجل القائمة البحث

ننشر اعترافات مسؤولة المبيعات في شركة BMB للعقارات بقتلها شخصين

 مسؤولة المبيعات
مسؤولة المبيعات في شركة BMB للعقارات قتلت شخصين

كشفت التحقيقات في القضية رقم 7219 لسنة 2023 جنح قسم أول أكتوبر، والمتهمة فيها سهر.خ مسؤولة مبيعات شركة BMB للعقارات لاتهامها بقتل شخصين خطأ، نتيجة قيادتها برعونة وعدم احترازها ومراعاتها للقوانين، أمام مول العرب.

ننشر اعترافات مسؤولة المبيعات في شركة BMB للعقارات بقتلها شخصين 

وقالت، س. خ، مسؤولة المبيعات في شركة BMB للعقارات، المتهمة بقتل شخصين عن طريق الخطأ أمام مول العرب: أنا كنت رايحه لأهلي في الشيخ زايد ولوحدي، العربية ملكي أنا، بس الرخصة لسه باسم اللي كنت شارياها منه بس أنا معايا عقد بيع مسجل من اللي كنت شارياها منه.

وأضافت مسؤولة المبيعات في شركة BMB للعقارات، بسؤال جهات التحقيق لها عن المسافة الفاصلة بينها وبين المجني عليهما حال رؤيتها لهما، قالت: هو أنا مش عارفة بس اتفاجئت بهما طلعوا من قدام الميكروباص اللي كان قدامي والمسافة كانت قريبة جدا وهما كانوا قدامي مباشرة.

وأكملت المتهمة بقتل شخصين أمام مول العرب بسؤال جهات التحقيق لها عن سرعة قيادتها آنذاك: أنا مكنتش ماشية بسرعة لأن أصلا الطريق كله مطبات وزحمة تقريبا على 60 كم / ساعة، وأنا حاولت أفرمل وأزمر لهم بس ملحقتش والطريق كان زحمة والإضاءة كانت جيدة علشان كان في أعمدة إنارة.

وأردفت المتهمة بقتل شخصين عن طريق الخطأ أمام مول العرب: “أنا حاولت أتفاداهم بس معرفتش لأن المسافة كانت قريبة أوي، أنا اتفاجئت بيهم والمسافة كانت قريبة جدًا هما كانوا واقعين على الأرض ومغمى عليهما، وأنا طلبتلهم الإسعاف والنجدة وجم فعلا”.

اقرأ أيضا:

تم نسخ الرابط